Polovni alternator

Da li ste se ikad zapitali bez kojeg dela vaš automobil ne može da radi? Odgovor je jedna reč ALTERNATOR.

AKUMULATOR I NJEGOVE KARAKTERISTIKE

AKUMULATOR I NJEGOVE KARAKTERISTIKE

Kada kupujete nov akumulator, kupite takav čiji je kapacitet bar isti kao kod originalnog ili onog koji menjate, osim ako ne nameravate da automobil prodate u relativno bliskoj budućnosti. Čak i tada, veliki akumulator može da poveća cenu prilikom prodaje.

Simptomi kvarova na servo pumpi

Servo pumpe služe da proizvedu pritisak dovoljno jak za lakše upravljanje vozilom. Pritisak koji pumpa treba da proizvede zavisi od modela do modela i kreće se u proseku od 80 do 120 bara.

PRIPREMA VOZILA ZA LETO

PRIPREMA VOZILA ZA LETO

Posle zime došlo je vreme da pripremite Vaše vozilo za predstojeće letnje vrućine. Ako mislite da je klima uređaj sve što treba pripremiti, pogledajte naš predlog. Naravno da sve ove pripreme izvršite pre leta da bi bezbrižno dočekali predstojeće vrućine.

Održavanje automobila

Zanemariti održavanje automobila je vrlo opasno, ako se ne prate najvažniji delovi poput kočnica, amortizera ili guma.

Polovni dpf filter

DPF FILTER: Funkcija, čišćenje ili uklanjanje

DPF filter se retko pokvari,ali ga treba redovno održavati. Čišćenje ili promena DPF filtera je za naše uslove prilično skup poduhvat, pa se vlasnici vozila ponekada odluče da ga uklone. Da bismo vam pružili punu informaciju o nameni DPF filtera i posledicama njegovog uklanjanja, pripremili smo ovu kratku informaciju.

Čemu služi interkuler?

Interkuler je deo čija je funkcija hlađenje sabijenog vazduha kod motora sa turbo-punjačem ili kompresorom, a koristi se  kod benzinskih motora.

Glava motora delovi

Simptomi kvara na glavi motora

Glava motora je najsloženiji sklop mehanickog dela motora, obzirom na funkciju i opterecenja kojima je izložena. Toplotna i dinamicka naprezanja izuzetno su velika te i najmanje greške i oštecenja

Ksenon farovi

Xenon svetla ili HID svetla su efikasniji izvor osvetljenja u odnosu na tradicionalne izvore, uglavnom zbog količine i spektra emitovanog svetla.

ŠTA TREBA ZNATI O KLIMA UREDJAJU U AUTOMOBILU

ŠTA TREBA ZNATI O KLIMA UREDJAJU U AUTOMOBILU

Kao i svaki drugi sistem u automobilu i klima uređaj traži redovno održavanje.Nemojte čekati letnje vrućine da biste to učinili, nego je isprobajte na proleće. To će Vam dati dovoljno vremena da otklonite nedostatke. Uključite klimu pritiskom na dugme A/C, isprobajte da li dovoljno hladi, da li ventilator “duva” na svim brzinama…

8 simptoma kvarova zbog kojih Vaš automobil gubi snagu kada ubrzavate!

Motor automobila je jako komplikovana i složena stvar. Zato je je veoma bitno redovno i kvalitetno održavanje. Ako vaš automobil gubi snagu dok vozite, ovo bi mogli da budu neki od simptoma.

plivajuci zamajac

PLIVAJUĆI ZAMAJAC NASKUPLJI POTROŠNI DEO

Loše navike vozača skraćuju vek plivajućem zamajcu.Plivajući zamajac je jedan od najskupljih potrošnih delova na modernim automobilima, a vozač može da doprinese njegovom očuvanju. Međutim, čak i nakon zamene ovog dela, ponekad dolazi do problema i reklamacija, jer novi zamajac ne traje onoliko koliko bi trebalo. Zamajac se menja samo onda kada pokaže određene simptome, a uobičajeni termin za takve simptome je nakon što auto pređe 130 do 150 hiljada kilometara.

Kako funkcioniše start-stop sistem?

Start-stop sistem funkcioniše vrlo jednostavno. Kada se zaustavite i izbacite menjač iz brzine, ovaj sistem isključi motor, a prilikom pritiska na kvačilo kako biste ubacili u prvu brzinu on startuje motor.

Polovne turbine

NAJČEŠĆI KVAROVI NA TURBOKOMPRESORU 

Svi znamo da je veoma bitno voziti automobil na redovne servise i uvek voditi računa o ispravnosti njegovih delova, a naročito turbokompresora. Ipak, bez obzira na vašu redovnost u održavanju vozila, ponekad se mogu pojaviti problemi na koje nikako ne možete da utičete. U ovom tekstu, podelićemo sa vama neka znanja o najčešćim problemima koji se javljaju na turbokompresorima i tako vas informisati dovoljno da možete na vreme da uočite kada je vašem automobilu potreban servis turbine.

Saveti za održavanje automobila

Automobili su veoma komplikovane mašine i nikako nije lako držati ih u dobrom i potpuno funkcionalnom stanju.Nikako nemojte ignoristi probleme, oni se sami od sebe neće rešiti.Ukoliko niste sami u stanju da otklonite kvar, obratite se servisu kojem verujete. Servisirajte vozilo prema uputstvima proizvođača i preporukama za naše uslove. Naši putevi i gorivo nisu ni blizu  Evropskim, pa servisne intervale propisane u servisnim knjižicama treba shvatiti veoma ozbiljno.

Kocioni cilindar

Simptomi da glavni kočioni cilindar ne radi

Od svih sistema na tvom vozilu, kocioni sistem može biti od najveće važnosti. Kada vozač pritisne kočnicu, kočioni pojačivač povećava snagu, gurajući direktno u glavni cilindar. Glavni cilindar pretvara linijsko kretanje i silu u hidraulični pritisak.

Simptomi kvara poluosovine

Jeste li znali da se poluosovine još nazivaju i drugim nazivom – poluvratilom? Kako ga god zvali, ovaj deo zajedno sa homo kinetičkim zglobom predstavlja veoma važan element konstrukcije svakog putničkog ili teretnog automobila. Osim sigurnosti, ovaj sklop delova bitan je i za performanse samog vozila, stoga možemo i sami zaključiti kako se radi o delovima koje nikako ne smemo zanemariti i prepustiti slučaju.

Da li treba zagrevati auto u vreme zimskog perioda

Da li treba zagrevati auto u vreme zimskog perioda

Sigurno ste čuli savat od vaših roditelja, mehanicara ili prijatelja: ’Treba da zagreješ auto pre vožnje kad je napolju hladno’.

Pa da li je to tačno?

KVAR MENJAČA

Menjač je jedan od delova na automobilu koji mnogi vozači jako retko proveravaju i ne uzima se u obzir njihova ispravnost do trenutka kada ne dođe do kvara.

Zimske gume

Zašto su bolje zimske gume od letnjih u vreme zime?

Letnje gume u toku zime očvrusnu i tad se gube njene performanse. Zakon nas je prinudio da zimske gume imamo na snegu, ledu i poledici, ali o sopstvenoj bezbednosti moramo sami da brinemo i odaberemo gume sa kojima je rizik sveden na najmanju meru.

Čitanje i tumačenje oznaka na gumama

Sigurno ste se pitali ili nagađali šta znače oznake na gumama, evo objašnjenja.

Ulja za motorna vozila

Šta treba znati o motornom ulju?

Auto motora je složena mašina koja funkcioneše pod različitim temperaturama, zato je potrebno osigurati da ga napunite ispravnim motornim uljima za podmazivanje i zaštitu svih pokrenih delova od habanja i korozije, kao i od prljavštine i štetnih naslaga.

Kompresor klime. Simptomi kvara

Možda će vam zvučati čudno, ali i klima je postala jedan od važnijih faktora sigurnosti u saobraćaju. Kako? Zna se da je koncentracija mnogo bolja pri nižoj temperaturi u vozilu nego kada vas guši 35 ili 40 stepeni, što znači i da su vozači koji imaju klima uređaj u vozilu bolje fokusirani na vožnju.

Kocioni sistemi

Zašto kočnice prave buku?

Buka kočnice može se opisati kao vibracija koja dolazi iz jedne od kočnih komponenti.

Najjednostavniji problem može prouzrokovati buku kočnica, nešto što se može dogoditi sa novim kočnicama ili onima koji se neko vreme nisu koristili.

bregasta osovina

Motori današnjih automobila se dosta razlikuju u odnosu na motore automobila nešto starije generacije. A to nije ni čudno s obzirom na vrlo brzi razvoj tehnologije u auto industriji. Motori automobila postaju sve jači i učinkovitiji,a ono što je pre nekoliko godina bilo samo ideja na papiru, danas je već ugrađeno u brojne nove automobile. No, neki delovi su i dalje prisutni u automobilima kao njihov sastavni deo sa istom funkciom u radu motora, a jedan od tih delova je i bregasta osovina.

Polovni katalizatori

Šta je katalizator i čemu služi?

Katalizator je uređaj za kontrolu emisije izduvnih gasova, koji prečišćava toksične plinove i samim tim im smanjuje njihovo zagađivanje. Koristi se kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Dizne i simptomi kvara na diznama

Ubrizgavanje goriva kod savremenih automobila obavlja se pomoću elektromagnetnih dizni za ubrizgavanje čiji je zadatak da rasprše mešavinu goriva i vazduha u obliku finog mlaza.

ESP sistem

ESP (Electronic stability control)

ESP je kompjuterska tehnologija koja poboljšava stabilnost vozila otkrivanjem smanjenje gubitka vuče (klizanje). Kada ESP otkrije gubitak upravljanja, automatski se aktiviraju kočnice kako bi upravljala vozilom.

PROBLEMI SA CENTRALNOM BRAVOM

PROBLEMI SA CENTRALNOM BRAVOM – KAKO IH REŠITI

Danas gotovo svi novi modeli automobila imaju ugrađenu centralnu bravu. Zbog toga nam je sada omogućeno da uz pomoć samo jednog dugmeta možemo otključati sva vrata na autu. Međutim, iako je danas ovaj sistem dosta razvijen, nisu tako retki problemi sa centralnom bravom. Zato, ukoliko imate auto sa centralnom bravom pročitajte u nastavku na koji način možete rešiti potencijalne probleme.

ABS kočioni sistem

ABS kočioni sistem

Nastanak ABS sistema

ABS koncept prethodi jos od 1950. godine. U 1920. godini francuski pronalazaè Gabriel Voisin eksperimentisao je sa sistemima koji usklađuje hidraulični kočioni pritisak na avionskim kočnicama kako bi se smanjio rizik od proklizavanja guma.

Prodaja airbag

Vazdušni jastuci u automobilu - airbagovi

Kako rade vazdušni airbagovi?

Vazdušni jastuci spašavaju živote, ali mogu da budu i opasni jer se otvaraju velikom silinom pa mogu da povrede. Danas ih ima gotovo svaki automobil, ali još uvek vladaju i brojne zablude.Tek su devedesetih počeli masovno da se primenjuju.Osnovna ideja je prosta – senzori u slučaju udesa šalju signale centralnoj jedinici (kompjuteru), koja ih obradi i ukoliko proceni da postoji potreba za aktiviranjem, šalje signal vazdušnom jastuku da se otvara.Vazdušni jastuk se aktivira pirotehnikom – narodski rečeno, malom eksplozijom. Električnim putem pali se smeša nekoliko supstanci koja tokom sagorevanja oslobađa gas azot, kojim se napuni jastuk i to za samo 20-30 milisekundi.Sam vazdušni jastuk je napravljen od sintetičkog kompozitnog platna, sa ventilacionim otvorima za ispuštanje gasa, kako bi se dobio efekat amortizacije prilikom kontakta sa putnikom. Bez ovih otvora, putnici bi imali osećaj da su udarili glavom u zid.

ASR sistem

ASR sistem (sistem protiv proklizavanja)

Istorija

1971. godine Buick je predstavio MaxTrac, koji se koristio za rani kompjuterski sistem koji je detektovao proklizavanje zadnjih točkova. Cadillac uvodi sistem za proklizavanje u 1979. godini na redizajniranom Eldoradu.

COMMON-RAIL SISTEM UBRIZGAVANJA GORIVA

COMMON-RAIL SISTEM UBRIZGAVANJA GORIVA

Common rail sistem ubrizgavanja sastoji se od:

  • Pumpe visokog pritiska
  • Zajednički vod goriva (rezervoar) u kome se stvara visok pritisak (maksimalni pritisak je 1800 bara i više u zavisnosti od motora)– COMMON RAIL
  • Injektori (brizgaljke) – elektronski kontrolisane
  • Instalacija koja spaja sve ove delove

Prodaja akumulatora

Šta je akumulator i čemu služi?

Akumulator je baterija koja obezbeđuje i skladišti električnu energiju u automobilu.

EGR VENTIL ISKUSTVA

EGR VENTIL ISKUSTVA

Naveščemo neke elemente koji ukazuju na mogući kvara EGR ventila.

Bezbedna trgovina na interentu

Bezbedna trgovina na Internetu

Pre vršenja kupovine se raspitajte o robi koju kupujete i ukoliko je moguće - o osobi od koje kupujete.

Ne uplaćujte novac unapred.

AUTOMATSKI I MANUELNI MENJAČ

AUTOMATSKI I MANUELNI MENJAČI-kako rade, razlike i osobine

Automobil sa manuelnim menjačem ima ručicu koja ima obeležen broj brzina (R,1,2,3,4,5,6) kao i smer kretanja od najmanje do najveće brzine i rukverca. Nalazi se kod prednjih sedišta i prilagođen je vozačevoj strani. Koristi se uz kombinaciju nožnih pedala i ručnih pokreta ručice u zavisnosti od brzine kretanja vozila i stepena transmisije. Kada trebate da promenite brzinu u veći ili manji stepen prenosa zavisno od potrebe vrsi se pritisak na pedalu kvacila.